17 Apr 2011

Introducing Lot.my!

Apa itu Lot.my?

Lot.my adalah domain e-dagang terbaru di Malaysia, yang kini dibuka untuk pendaftaran. Lot.my dilengkapi aplikasi bagi usahawan membuka kedai online secara percuma, mudah, dan berkesan.

Mudah

Lot.my dibangunkan agar mudah digunakan sekalipun oleh pengguna yang kurang kemahiran IT. Untuk memulakan kedai online, usahawan hanya perlu daftar, pilih rekabentuk kedai, letakkan produk dan boleh menjual.

Bebas

Dengan Tema-Tema yang disediakan, usahawan boleh menukar paparan kedai online dengan mudah, Setiap modul juga boleh disusun dan dipaparkan mengikut ciatarasa pemilik kedai Lot.my.

Cantik

Beratus-ratus Latar Belakang yang cantik disediakan. Usahawan hanya perlu membuat pilihan yang sesuai, mengikut kesesuaian untuk dipadankan dengan tema kedai dan produk. Usahawan juga boleh memasukkan logo dan banner sendiri.

Pantas

Tiada pembelian domain, konfigurasi server, muatturun perisian, atau apa jua keperluan kompleks lain untuk menggunakan Lot.my. Dengan lot.my kedai online dapat dibina dengan pantas. Malah pendaftaran secara online boleh dibuat kurang dari 2 minit.


Percuma

Tidak perlu risau tentang kos yang tinggi, kerana Lot.my adalah percuma. Tanpa membayar 1 sen pun, usahawan boleh membuka kedai online sendiri dan mula menjual dengan serta merta. Jika inginkan ciri-ciri premium tambahan, hanya caj minimal akan dikenakan.

Domain Khas

Setiap kedai di Lot.my mendapat alamat khas seperti kasut.lot.my,chocolate.lot.my, batikterengganu.lot.my, mygarden.lot.mydanperfume.lot.my. Domain Lot.my dibuka untuk pendaftaran kepada sesiapa sahaja yang berminat membuka kedai online.

Keselamatan

Setiap pemilik kedai akan mempunyai ruang operasi yang selamat. Hanya pemilik kedai yang boleh mengakses ruang operasi kedainya sendiri. Lot.my dibantu oleh sistem sekuriti yang tinggi dan sistem pembayaran yang selamat.

 

Lengkap

Lot.my menawarkan sistem e-dagang lengkap merangkumi fungsi-fungsi utama perniagaan seperti:

•    Sistem Katalog

•    Sistem Pemasaran

•    Sistem Bayaran

•    Sistem Dokumentasi

•    Sistem Perhubungan Pelanggan

Analisa

Lot.my membolehkan usahawan untuk membuat analisa dengan melihat pelbagai statistik, seperti kehadiran harian pelawat, populariti produk, dan rekod jualan.

Efektif dan Efisyen

Lot.my memudahkan para usahawan  untuk membina perniagaan secara efektif dan efisyen dengan sistem yang pengurusan jualan yang teratur.

Bantuan Sokongan

Lot.my sangat mudah digunakan. Namun, jika perlu, kami akan membantu untuk selesaikan sebarang masalah yang dihadapi. Kami boleh dihubungi pada bila-bila masa melalui  tanya@lot.my

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.lot.my.


Lot.my – Cara Bijak Buka Kedai Online
Monday, March 28, 2011 9:37 PM
Kedai Online Percuma

Lot.my (www.lot.my) adalah tempat membuka kedai online percuma. Di Lot.my, siapa pun boleh buka kedai online sendiri dalam masa kurang 5 minit, walaupun kurang kemahiran IT.
Kedai Lengkap

Dengan Lot.my, anda boleh menjual dengan lebih sistematik – kedai anda tersusun, ratusan design cantik disediakan, stok dijaga secara automatik. Anda boleh terima pelbagai bentuk bayaran (tunai, cek, kad kredit, online transfer, dsb), dengan mudah. Dan banyak lagi ciri-ciri lain seperti analisa kedai, promosi, dsb.

Apa yang menarik, setiap kedai mendapat nama domain unik sendiri dengan percuma. Contohnya wau.lot.my, wedding.lot.my, waheeda.lot.my dan lain-lain untuk mudahkan anda membuat promosi.
Semudah 4 langkah

Membuka kedai online di Lot.my adalah semudah 4 langkah. Anda hanya perlu mendaftar, kemudian pilih design dan tambahkan produk.

Lot.my menguruskan segala urusan teknikal, jadi anda boleh fokus kepada perkara yang lebih penting – seperti bagaimana mencari lebih ramai pelanggan dan menjana lebih banyak pendapatan.

Contoh Kedai Online

Kini hampir 10,000 peniaga sudah membuka kedai online mereka sendiri di Lot.my, sejak ia dilancarkan setahun lalu.

Dan ribuan lagi contoh-contoh lain di www.lot.my/example

Testimonial

Sejak dilancarkan, Lot.my telah memenangi pelbagai Anugerah dan mendapat sambutan media.

Boleh rujuk di www.lot.my/buzz

Cubalah bina kedai online sendiri di www.lot.my

Peraduan: iPad 4 Bloggerz Contest

Menangi iPad dan Hadiah-hadiah Menarik

Bagi meraikan ulang tahun pertama, Lot.my melancarkan peraduan ’iPad 4 Bloggerz Contest’. Semua blogger dijemput untuk menyertai peraduan ’iPad 4 Bloggerz Contest’ ini yang berlangsung dari 1 Mac 2011 hingga 31 Mei 2011.
4 Langkah Mudah Untuk Menyertai Peraduan

1) Tulis artikel tentang Lot.my
2) Hebahkan di Twitter atau Facebook anda
3) Letakkan widget Lot.my di blog anda
4) Isi borang penyertaan
(rujuk syarat di http://lot.my.contest)
Hadiah-hadiah Lumayan Yang Bakal Anda Menangi!

Kategori: ‘Hot Bloggerz’
Hadiah Utama – Sebuah Apple iPad 16GB
Hadiah Kedua – Sebuah Apple iPod Touch 8GB
Hadiah Ketiga – Sebuah Apple iPod Shuffle 2GB
Hadiah Saguhati x 7 – TShirt Eksklusif Lot.my
Setiap Penyertaan Berpeluang Memenangi Hadiah!

Ada juga hadiah “Random Bloggerz” iaitu hadiah cabutan bertuah. Jadi, setiap peserta mempunyai peluang untuk memenangi hadiah.

Kategori: ‘Random Bloggerz – Mac’
Cabutan Utama – Sebuah Apple iPod Shuffle 2GB
Cabutan Saguhati x 3 – TShirt Eksklusif Lot.my

Kategori: ‘Random Bloggerz – April’
Cabutan Utama – Sebuah Apple iPod Shuffle 2GB
Cabutan Saguhati x 5 – TShirt Eksklusif Lot.my

Kategori: ‘Random Bloggerz – Mei’
Cabutan Utama – Sebuah Apple iPod Shuffle 2GB
Cabutan Saguhati x 9 – TShirt Eksklusif Lot.my

  Sertai sekarang di www.lot.my/contest

PS : Setiap aktiviti Lot.my lakukan sering mendapat perhatian media. Jadi, anda bukan sahaja berpeluang mendapat iPad, malah blog anda juga berpeluang mendapat publisiti percuma pada masa-masa akan datang. Siapa tahu, blog anda mungkin menjadi semakin popular. Jom sertai!

No comments:

Post a Comment